maanantai 1. helmikuuta 2010

Puro solisee iltanuotiolla

Neuloessani tätä Jannen villapaitaa tästä Puro -iltanuotio -langasta alkoi päässäni soida laulu, josta muistan vain muutamia kohtia; "Eilen illalla toisten nukkuissa hiivin hiljaa mä nuotion luo. Hiillos hehkuva pian sammuva mua kutsuvi äärelleen tuo.................Hiillos himmeni hehku tummeni, vielä istumaan äärelle jäin. Kiitos sanaton luota nuotion kohos rinnastain taivohon päin."
Tämä laulu vei minut ajassa 50 vuoden päähän leirinuotiolle, meren rannalle.. Leiristä muistuu mieleeni myös Päivi margariini-paketti, jossa oli sinisellä pohjalla vaaleatukkainen ponihäntä tyttö. Yleensä syötiin kotona majesteetti margariinia, joka oli kääritty vain foliopaperiin. Leirille mummu osti tällaisen rasian, joka ihastutti niin, että on jäänyt muistilokerooon.

2 kommenttia:

  1. se laulu alkoi: Kuule veljeni tule luokseni mulla tiedossa salaisuus on , kerron sulle sen suuren ihmehen mulle paljon mi merkinnyt on. Muistelee sisko

    VastaaPoista
  2. Hei!
    Sitä laulua on laulettu varmaan vähän eri sanoilla, myös "veljeni". Mutta alun perin se alkoi: "Kuule siskoni". Sanat kirjoitti äitini Salme o.s. Hämäläinen ennen sotia, ja ensimmäisen kerran se laulettiin Enson Partiosiskojen leirillä, sävel "Asfalttikukka".

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttavat minua:)

Lukijat

Sivun näyttöjä yhteensä

Tunnustus Eijalta

Tunnustus Eijalta
KIITOS!

Kiitos Eijalle

Saatu Tainalta ystävänpäivänä 14.2. KIITOS!


Hae tästä blogista

gallery

Quilting Gallery Logo